54 RallyRACC: Importants novetats en l'únic ral·li mixt del mundial

Sou a: Inici / Premsa / Notes de premsa / 54 RallyRACC: Importants novetats en l'únic ral·li mixt del mundial
La 54 edició del RallyRACC CATALUNYA-COSTA DAURADA, Rally de España 2018, 12a i antepenúltima prova del Campionat del Món FIA de Ral·lis, es disputarà aquest any entre els dies 25 i 28 d'octubre i comptarà amb importants novetats en l'itinerari respecte al de la passada edició.

El triangle format per la Costa Daurada, Salou i PortAventura World seguirà sent, per 14a vegada consecutiva, l'epicentre de la prova catalana del WRC. El RallyRACC segueix sent l'únic ral·li de tot el calendari mundial amb recorregut mixt terra-asfalt i és precisament en el pis sobre terra on la cursa aporta la principal innovació.

El tram que des de 2010 ha conformat part de la principal dificultat de l'etapa sobre terra, Terra Alta (Vilalba-La Fatarella), evoluciona per convertir-se en la gran novetat d'aquesta edició. L'especial passa a anomenar-se La Fatarella-Vilalba i tindrà per tant una configuració completament diferent a com era fins ara. Els primers 23 km són el final de Terra Alta a l'inrevés, als quals se sumen altres 12 km nous fins a Vilalba dels Arcs. Els canvis de terreny asfalt-terra que contempla seguiran sent decisius però en un itinerari totalment nou.

En aquesta primera etapa tornen dos trams que des de 2014 no es disputaven: Gandesa' i Pesells', i això contribueix a un primer dia en el qual la novetat és norma. Les altres dues etapes, íntegrament sobre asfalt, comptaran amb trams coneguts pels participants dels dos últims anys, especials que han demostrat ser selectives.

Una altra de les novetats de 2018 serà el retorn de l'especial urbana de Barcelona, que contribuirà enormement a l'expectació mediàtica i que serà idèntica a com es va fer en l'última edició que es va disputar, el 2016. En tot cas, el 54 RallyRACC seguirà arrencant aquell mateix dia (dijous, 25 d'octubre) al matí des del podi de Salou. Aquesta ciutat també tornarà a ser el marc de l'habitual prova especial urbana, que un any més serà la cronometrada que tancarà l'activitat del dissabte.

El 54 RallyRACC augmenta lleugerament el percentatge de quilòmetres de velocitat, que aquest any són 331,78km per 312,02km de fa un any.

Contacta amb VisitSalou