El mercat belga entre els objectius del Patronat de Turisme de Salou

Sou a: Inici / Premsa / Notes de premsa / El mercat belga entre els objectius del Patronat de Turisme de Salou
El Patronat de Turisme de Salou, Cambrils i Vila-seca conjuntament amb PortAventura tenen com a objectiu el mercat belga

Les tres poblacions, conjuntament amb PortAventura han estat promocionant-se al Salón des Vacances de Bèlgica aquesta darrera setmana

Aquest tipus de turista pernocta una mitjana de 9,4 nits i la despesa per persona en l’estada supera els 750 euros

Els municipis de la Costa Daurada central (Cambrils, Vila-seca La Pineda i Salou, conjuntament amb PortAventura) han tornat avui de la promoció turística que s’ha dut a terme a la fira més important de Bèlgica: el Salon des Vacances de Brussel·les. La cita, que busca posicionar les destinacions de la Costa Daurada en aquest mercat per la temporada 2016, ha estat dirigida tant a professionals com al client final, i ha tingut una gran afluència de públic. Ja fa més de deu anys que aquesta aliança turística es promociona conjuntament amb Portaventura, que enguany també ha portat fins a la capital belga el nou parc en construcció FerrariLand.

Les bones dades del 2015, quan aquest mercat va augmentar d’un 6,5% les vendes del paquets turístics a Espanya en detriment d’altres mercats, auguren una tendència similar o millor, fins i tot, per aquest 2016. De fet, segons els estudis presentats per la Oficina Española de Turismo s’aprecia en aquests moments importants augments als paquets vacacionals de reserva on Espanya és actualment la destinació mes desitjada, passant per davant de França, i on Catalunya és la comunitat més escollida per aquest col·lectiu.

El mercat belga és un mercat petit però molt interessant, com ho confirma l’elevada despesa de mitjana que s’eleva fins als 754,30 euros per persona, i que, segons dades de Turespaña pernocten en estades mitjanes de 9,4 nits.  El perfil del turista belga que viatja a Catalunya presenta les característiques següents: és neerlandòfon (63%), viatja en família (63%) o té més de 55 anys i viatja en parella (28%). Utilitza cotxe propi (44%), tot i que la bona connexió aèria fa augmentar cada any el volum de turistes que es decanten per l’avió. A l’hora d’escollir destinació, té en compte els criteris següents: el bon clima, un entorn i un paisatge agradables, ciutats interessants per visitar, regió coneguda i bones platges. S’allotgen principalment en hotel ( 66 %).

Pel que fa al turisme, Catalunya ha rebut al 2015 un total de 592.600 turistes belgues. Els principals operadors turístics són Thomas Cook i Jetair (Grup TUI); encara que Sundio Group i Corendon estan agafant quotes de mercat importants en els darrers anys.