L'Spanish Open Salou bat records en la seva 17a edició

Sou a: Inici / Premsa / Notes de premsa / L'Spanish Open Salou bat records en la seva 17a edició

El VI OPEN SHOW DANCE va fer esclatar dilluns el Pavelló d’Esports amb una altíssima afluència de públic.

En total han estat 5 dies amb més de 20 competicions nacionals i internacionals, més de 50 hores de balls, 2.000 participants i més de 5.000 persones de públic assistent

Aquest matí han començat els treballs de desmuntatge de les carpes i decoracions de la 17a edició de l'Spanish Open Salou 2015 al Pavelló d’Esports. Han sigut 5 dies de màxima competició pels que han passat més de 2.000 ballarins, que a més, han pogut gaudir del pont de la Puríssima al municipi de la Costa Daurada.

El punt culminant de les competicions va estar el dilluns a la tarda durant la celebració del VI OPEN SHOW DANCE, el pavelló d’Esports es va convertir en una gran festa. Disset equips van representar les seves coreografies i els espectadors van poder gaudir de un veritable espectacle de color, llum, diferents vestuaris i temàtiques i una participació i entrega impressionant des dels més petits als més sèniors. Les primeres posicions al pòdium van ser per a la Escola Dansclas&Anfi de Constantí a la categoria Junior, la Escuela de Danza Doris Palau de Bilbao a la categoria Sènior i el CBE Endansa de Montcada i Reixac en la categoria Adults.  Dins el OPEN SHOW DANCE van participar diferents ballarins amb Síndrome de Down de l’Escola Wapacha de Reus que ens van donar una gran lliçó de inclusió social.

Diumenge també vàrem veure el costat més solidari del festival quan es van subhastar entre el públic 100 Torrons Solidaris de Torrons Vicenç, un torró que la empresa ha desenvolupat juntament amb Rac 1 i amb el que tots els beneficis obtinguts es destinen íntegrament a l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, concretament a la investigació de les malalties minoritàries, que afecten 1 de cada 4 infants atesos cada dia en aquest hospital. A l’Spanish Open Salou es van recaptar 1.000€ per aquesta causa.

Entre dilluns i dimarts s’han disputat les competicions nacionals del XVII Spanish Open 2015, podreu consultar les classificacions de les diferents categories a http://www.bailaconmigo.com/resultados/2015_2016/salou/HTML_STD/index.htm

Entre les competicions internacions destacar dissabte a la tarda el WDSF WORD CHAMPIONSHIP SENIOR I LATIN en que les parelles Ruben Viciana Lopez / Eva Moyavan i Eduardo Cervera Martinez / Piedra Escrita Medina Mateos van aconseguir la primera i tercera posició del podi respectivament.

Durant el cap de setmana s’han disputat altres competicions internacionals Top del Ranking mundial com el WDSF INTERNATIONAL OPEN LATIN i el WDSF OPEN YOUTH LATIN on altres dos parelles espanyoles van tornar a quedar en primera posició, Guillem Pascual / Rosa Carné i Lucas Samuel Lopez Pla / Mar Albelda respectivament.  Un altra de les sorpreses del cap de setmana va estar la exhibició de Hip Hop de l’escola Sandra Rubí de Salou, que diumenge a la tarda ens van delectar amb diverses coreografies de ballarins de diferents edats.

En total hem pogut gaudir de un espectacular esdeveniment amb  865 parelles de ballarins i 18 grups de 31 països diferents i una assistència de més de 5.000 persones de públic. L’esdeveniment s’ha pogut seguir en streaming a RTVE al link:  http://www.rtve.es/deportes/mas-tdp/ i a la mateixa pàgina web del festival: www.spanishopensalou.com, durant els 5 dies han hagut més de 60.000 connexions en directe des de qualsevol part del mon.

Aquest esdeveniment està organitzat per la empresa Publiolimpia sota el patrocini institucional del Patronat Municipal de Turisme de l'Ajuntament de Salou i amb la col·laboració de l'Àrea d'Esports de l'Ajuntament de la capital de la Costa Daurada.  Durant tot el cap de setmana el Pavelló Municipal d'Esports de Salou no ha parat de rebre espectadors al llarg del dia, amb més intensitat durant la tarda nit i principalment a les finals i semifinals de cada campionat.

Aquest és un dels esdeveniments esportius de major envergadura i importància que se celebra al municipi i atrau milers de persones entre participants , jutges i públic que contribueixen a la dinamització del municipi tant a nivell econòmic , com a la difusió de la marca "Salou" tant a nivell nacional com internacional . També cal agrair la col·laboració de les diferents entitats com la FEBD ( Federació Espanyola de Ball Esportiu) i la World Dance Esport Federation, així com la col·laboració dels diferents sponsors i patrocinadors que fan que aquest esdeveniment sigui possible un any més.